معرفی گونه Sedum elburzense از تیره Crassulaceae در ایران

Authors

  • خدیجه اخیانی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع، تهران - ایران
Abstract:

گونه Sedum elburzense از ایران به عنوان گونه‌ای جدید نامگذاری و معرفی می‌گردد. این گونه نزدیک به گونه S. nanum است که قبلاً از کوه دنا معرفی گشته است. اختلاف 2 گونه توضیح داده می‌شود.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

معرفی گونه sedum elburzense از تیره crassulaceae در ایران

گونه sedum elburzense از ایران به عنوان گونه ای جدید نامگذاری و معرفی می گردد. این گونه نزدیک به گونه s. nanum است که قبلاً از کوه دنا معرفی گشته است. اختلاف 2 گونه توضیح داده می شود.

full text

Sedum Peltatum (crassulaceae): a New Species from Anhui, China

Sedum peltatum M.L. Chen et X.H. Cao, belonging to the family Crassulaceae DC., is described and illustrated from China as a new species. It was collected from Nanwu canyon, Huangnikeng valley, Gaokeng valley and Qingshikeng valley in the Jiulong Mountains, China (P. R.). Morphological diagnostic characters of closely related species are also discussed. Introduction Sedum L. is the largest and ...

full text

معرفی گونه جدید Paronychia lordeganicaمتعلق به تیره میخک زیر تیره Paronychioideae از ایران

طی مطالعه فلور زیر تیره Paronychioideae از تیره میخک و شناسایی نمونه‌های مربوط به جنس Paronychia  در هرباریوم موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع، گونه Paronychia lordeganicaبه عنوان گونه جدیدی برای دنیا از منطقه لردگان چهارمحال بختیاری معرفی می‌شود. این گونه با گونه‌های نزدیک خود،‏ P. caespitosa در ایران و P. boissieri , P. mesopotamica از سایر کشورها مقایسه می‌شود.

full text

مطالعه‌ای در فلور ایران شامل چهار گونه جدید و معرفی یک گونه جالب از تیره Rubiaceae

در جریان نام گذاری گیاهان جمع‌آوری شده بمنظور نگارش فلور ایران بزبان فارسی و تکمیل هرباریوم مرکزی ایران (TARI) چهار گونه جدید از جنس‌های Atraphaxis،  Centaurea ، Heliotropium و Serratula معرفی می گردد.

full text

معرفی یک گونه جدید از جنس .Crotalaria L متعلق به تیره نخود از جنوب ایران

گونه Crotalaria assadii Zaeifi به عنوان یک گونه جدید از جنوب ایران شرح داده می‌شود. این گونه بیشتر در دشتها و تپه­ های ساحلی استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان پراکندگی نسبتا وسیعی داشته و در منابع و برخی هرباریومها قبلا به اشتباه C. burhia Buch. -Ham. ex Benth شناسایی شده است. گونه جدید با گونه C. burhia از نظر شکل،اندازه و کرک نیام و همچنین کرک و ظاهر گیاه تفاوت دارد.

full text

معرفی گونه جدید paronychia lordeganicaمتعلق به تیره میخک زیر تیره paronychioideae از ایران

طی مطالعه فلور زیر تیره paronychioideae از تیره میخک و شناسایی نمونه های مربوط به جنس paronychia  در هرباریوم موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع، گونه paronychia lordeganicaبه عنوان گونه جدیدی برای دنیا از منطقه لردگان چهارمحال بختیاری معرفی می شود. این گونه با گونه های نزدیک خود،‏ p. caespitosa در ایران و p. boissieri , p. mesopotamica از سایر کشورها مقایسه می شود.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 8  issue 2

pages  163- 166

publication date 2000-07-22

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023